Skönhet, makeup

Jag har länge funderat på om jag ska börja blogga om skönhet och makeup men har inte varit riktigt säker. Har nu snart dock varit utbildad makeup artist och hårstylist i drygt 2 år och känner mig mer och mer säker och fått mer" skinn på näsan" när det gäller utföra de önskemål kunder vill ha. Kan säga att det har varit mycket tufft och jag har inom mig själv varit osäker. Tog säkerligen minst 1 år innan jag kände att nu så känner ja att detta är min grej trots att ja alltid hållt på med smink i många år innan jag utbildade mig.

Så jag tänke ge er lite tips mer på vad man ska tänka på just inom makeup och hur just jag tycker det funkar bra osv. Har ju sminkat en hel del personer på dessa två år och blir flitigt anlitad med, har jobbat även som frilansare på olika företag och lärt mig massor. Men det som mest gör mig besviken inom denna branschen är att många tror att det bara att bli sminkad och inte få något för det, det är en mycket kostbar och dyr bransch trots allt och enbart utbildningarna ligger på över 40000 för enbart makeup och ska man bli hårstylist på det får man lägga till cirka 20000 till. Det krävs övning efter övning och jag brukar inte ge mig. Jag har haft mina misstag med och har lärt mig massor av min lärare och även av andra makeup artister. Fått inspiration och gjort på mitt sätt. Jag är ju väldigt noga på att ha ett tema och försöker att få till en snygg makeup som är passande.

Något jag aldrig däremot gett mig in på är mer avancerad makeup som fantasy och skräck som ett ex. Har en dröm att få någon gång göra en D.o.D makeup och det lär jag väl säkert få göra någon gång med, ska bara finna rätt modell för det.

Just nu har jag massor med olika idéer och tema ja vill göra både för min egen räkning eller någon annan passande modell. Jag brukar sällan berätta utåt för någon vad jag vill göra eller lämna ut mina idéer utan vill skapa dem tillsammans med den fotograf och modell ja ska ha till mitt projekt.

Man i alla fall nu tänkte ja då börja med att skriva lite om just makeup i allmänhet och ge lite tips därute till Er och vad ja tycker fungerar bra.

I dag fick jag i alla fall min xlash och har länge tänkt testa det, för att se om det verkligen funkar. De ja känner som använt den har den fungerat perfekt för och nu så ska vi se om vi får vackra långa fransar till sommaren.



Make Up/Hår | |
Upp