Hallstahammar 2010



Modell: Jenny S
Fotograf: Jörgen L
Makeup/Hår: Boel L



Modell: Chris
Fotograf: Jörgen L
Makeup/Hår: Angelica P och Boel L



Modell: Michaela B
Foto: Jörgen L
Make up/Hår: Boel L

Japp då var man hemma igen efter en underbar helg i Hallstahammar, förutom att det växlade mellan sol, regn och åska. Men vi överlevde och vad gör lite vatten? Vi kom i väg på fredag fm rimlig tid och hämtade som tidigare sagt upp Angelica på vägen. Fullpackad var bilen med takboxen på och allt, jisses vad grejer man har, helt sjukt. Men vi fick plats i alla fall=)

Väl på plats i Hallstahammar vid halv 3 tiden på eftermiddagen så var vi i alla fall inte först på plats, en del hade redan dykt upp. Denna fredag var det inte så mycket planerat faktiskt. Det var rätt skönt att bara ta det lugnt. Skulle själv göra en session senare på kvällen med Marcus L, lite gothstuk och ute på en åker, men innan dess hade jag inget för mig så jag fick förfrågan att sminka Zandra för en plåtning med Peter G. Därefter skulle min man plåta Sofia från Karlstad och då var det dax för ny make up. Bilder kommer sedan på detta.
Jag själv åkte sedan i väg med Marcus ut till en åker och skulle plåtas, kan säga att det regnade och blixtrade mellan varven, men skyndade på och kan säga att jag aldrig har plåtat så snabbt i hela mitt liv, tog 5 minuter!!! Sedan kom regnet..
Senare på kvällen gick vi över till Jenny och deras stuga och grillade lite, man var trött och sliten och kl var 11 när Angelica får ett ryck, ja vi plåtas med dina peruker Boel..haha tänkte ja som precis tagit bort allt smink..det var bara att sätta igång igen typ..så Angelica sminkade oss alla och Jörgen riggade upp under altantaket..och där stod vi och fånade oss, men det blev en hel del bra bilder..kan säga att jag ser inte klok ut i blond peruk..haha

På lördagen var det planerat lite mer, skulle sminka 70-tal och 80-tal med Michaela och Zandra I samt Jenny för en sommarplåtning för Jörgens räkning. De blev kanonbra tycker jag och jag bjuder på en bild med Jenny som ni ser nedan. Sedan stylade jag även Chris hår inför hans plåtning med Jörgen med. Efter detta sminkade jag Michaela igen som skulle plåtas med Jörgen vid poolen. Efter stund kommer Michaela och säger att blixten trillat i vattnet..skit också, men både Miba och blixten klarade sig - puh!

På kvällen var det daxs för gemensam middag men den hoppade vi över och grillade på kvällen åter igen med Jenny, Angelica och Gustav m.fl. Lite väl kyligt men vi satt ute i alla fall och vem får ett ryck då..haha jo Angi igen att vi plåtar vid poolen..så på det igen ( nu hade blixten torkat och den funkade!!) så vi stack ner till poolen vid campingen kl halv 10 och hade 1 timme på oss och då kom även Michaela igen och plåtade resterande bilder.
Vi är galna jag vet, men varmt i vattnet men iskallt på torra land typ..Frös som en galning men vad gör man inte för sessioner?!?

På söndagen gick jag upp tidigt som vanligt..och vi skulle börja städa ur stugan som skulle lämnas kl 12 men innan dess skulle jag sminka både mig själv och Michaela igen för nya sessioner. I dag skulle jag själv plåtas av Tobias F och Henrik skulle fixa mitt hår inför detta. Kommer bilder sedan som ni ska få se. Michaela skulle sminkas som ett "troll" i rufsigt hår men ändå rätt naturlig make. Detta gick kanonbra och det blev som Peter G ville- härligt när allting funkar.

Jag själv åkte sedan till hotellet och gjorde mig klar inför Tobias F plåtning. Henrik gjorde håret så fint så - helt underbart och sedan ut i äppelträdet och plåta och det kändes riktigt bra detta.

Sedan fick jag ett sista ryck att göra lite porträttbilder med Jörgen då och vi hade pratat om att göra skuggbilder, en hel del bra bilder där med.

| |
#1 - - Tallee Savage:

Vad fint hörni! Fasen hade också velat vara där och träffa er och alla andra. Nästa gång så...



Verkligen fina bilder. Och du blir duktigare och duktigare på make up biten, Boel... Sweet!

Upp