Året som gått 2010 - Make Up

Nu kommer det bli ett väldigt långt inlägg om hur vi har haft det 2010. Mycket fotograferingar, utbildning och lite till - alltså ytterligare ett lärorikt år. Kan säga att vi har haft ett fantastiskt år med massor av roliga saker men det har även varit ett intensivt år. För det första bestämde jag mig - ja redan vi årets slut 2009 att jag ville utbilda mig till make up artist/hårstylist. Det blev ju bestämt att jag skulle gå min utbildning privat då jag inte hade det så lätt att ta 10 veckors ledighet rakt av från mitt jobb. Så jag fick den fantastiska chansen att få min utbildning av duktiga SarahMaria som är både duktig inom make up och hår samt att hon varit lärare på Makeup Institure. Jag tvekade inte en sekund när hon erbjöd sig detta. Då kunde jag dessutom lägga upp min utbildning på annat sätt. Jag kunde åka upp på helgerna och göra min utbildning då och samtidigt ändå jobba resterande dagar.

Men det har varit som sagt intensivt åkande var och varannan helg. Jag skulle dessutom självklart fixa  modeller till varje gång för resp. tema och det var ju inte det lättaste heller som kunde de helger jag kunde. Men det löste sig efter hand och en del "kurser" fick vi flytta pga. personliga skäl. Men som sagt en bättre lärare kan man inte få och dessutom var jag ensam elev så jag fick mycket mer än man kan tänka sig.


Här börjar vi med att fira att jag ska börja min utbildning





Hanna får sitta modell första gången jag gör hår - hon passar på att plugga under tiden



Sedan har jag sminkat lite olika teman på modeller som ställt upp för mig under utbildningen
Stort Tack till Er som ställt upp







Innan jag skulle bli helt klar med min utbildning så krävs det prov för att få sitt diplom och jag fick göra 2 prov vid
2 olika tillfällen. Första gången skulle jag göra sminkning på tid - 3 olika och andra gången var det att leta efter modeller som kunde ställa upp för extrem samt brudtema. Peter G ställde upp som fotograf och här ser ni mitt slutresultat av detta

Modell Emma
Fotograf Peter G






Modell Louise
Fotograf Peter G







och till slut fick jag äntligen mitt certifikate:-)

TACK SarahMaria för att du gav mig en lärorik utbildning




Under då året som gått har jag fått jobba med flera olika fotografer och modeller för att kunna utvecklas i det jag gör och det har varit och är så himla roligt är det. Här kommer lite smakprov på vad jag gjort

Modell Jenny
Fotograf Peter G



Modell Zandra
Fotograf Peter G



Modell Michaela
Fotograf Peter G



Modell Anneli
Fotograf Peter G



Modell Sofia
Fotograf Jörgen L





Modell Emelie
Fotograf Jörgen L


Modell Christina
Fotograf Jörgen L



Modell: Elin
Fotograf Leo E



Modell Malene
Fotograf Jörgen L



Modell Louise
Fotograf Jan M



Modell Caroline
Fotograf Leo E


Elin - Fotograf Alf H



Modell Michaela - Fotograf John Hagby




Modell Hilla - Fotograf Kaarina


Modell Anki
Fotograf Jörgen L



Modell Sandra
Fotograf Jörgen L



Modell Elin
Fotograf Jörgen L



Modell Isabelle - Foto Jörgen L



Modell Louise - Foto Jan M




Modell Louise - Foto Jörgen L



och givetvis några bilder på mig själv får ja bidraga med





Foto Jan M




Make Up/Hår | |
Upp