Dag 5 - Fredag

I dag skulle jag och Jörgen bara ta det lugnt och ligga vid poolen nästan hela dagen, var trött på sand och skönt att slippa. Vi började dagen med frukost och sedan gick vi ner och la oss. Varm dag i vanlig ordning. I dag kom två stycken fotografer till hotellet och skulle fota nya bilder till Fritidsresors katalog, vi såg hur de jobbade och vi sa både jag och jörgen att de jobbade som vi, med assistent och dessutom var de svenskar!. Vi pratade lite med dem och presenterade oss att vi också sysslade med foto och vi gav vårt visitkort och frågade om de hade tid och lust att äta middag med oss innan vi skulle hem. De sa att de hörde av sig om de skulle hinna, de bodde inte i Larnaca utan Fig tree bay en halvtimmes resa bort.
Dagen flöt på och vid lunhtid tog jag och jörgen en break, åt en grekisk sallad som vi faktiskt delade på (de är så stora portioner), vid restaurangen springer de givetvis katter hela tiden och tigger mat, de är så söta och man kan ju inte låta bli att ge dem lite vilket man givetvis inte får då de är "anställda" att ta hand om möss och ohyra på hotellet.

Efter en lång dag i solen (där jag steker mig som vanligt) så gick vi upp till rummet och tog en paus. Här behöver man ju inte gå ut förrän vid 8 tiden men just i dag hade vi tänkt fota innan solnedgången så jag gjorde mig i ordning. Tog på mig min nyinköpta klänning jag köpte på Larnaca och mina nya svarta skor.
Vi promenerade ner åt stan och gick till stället vi funnit några dagar tidigare - den kritvita väggen. Vi ställde oordning blixtar och började plåta, faktiskt inte så mycket folk men en del är ju som sagt nyfikna av sig. Det blev ganska många bra bilder och vi var nöjda. Vi fortsatte ner mot stranden och plåtade lite till vid havet och sakteligen gick vi hemåt. På vägen hem hade de bröllop (de har ett bröllopsställe nere vid såkallade stranden) och det var andra bröllopet för veckan vi såg. Rätt kul och se hur de plåtar och vad vi såg plåtades de med enbart blixten på kameran och jag kan säga det var ganska mörkt där de fotades..hoppas de fick några bra bilder.

Efteråt gick vi hemåt och lämnade av grejer och sedan tog vi en tur till stan, ikväll blev de mat på Clarabel, en mycket bra restaurang med god mat och bra service (rekommenderas)
Vi tog plankstek och den var så god. På vägen hemåt gick vi förbi Mac Donalds och tog en McFlurry där de har smaker som Mars, Snickers mm..det var riktigt gott.

Kvällen till ända och vi kom hem i lagom tid för en god natts sömn.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
| |
Upp