Cypern dag 2 - Larnaca

Dag 2  - Tisdag

Då var det tisdag och vi gick ner till hotellet och intog vår frukost. Tycker alltid det är så skönt att ha de bokat så slipper börja dagen med att leta upp detta.

Vi packade våra grejer då vi skulle stanna över 1 natt i Larnaca för att hinna med så mycket som möjligt. Bussen skulle gå vid 10 tiden med kom en halvtimme senare. Kostar inte så mycket, 3 euro per person.

Väl framme kom Sussi och Jan och mötte upp oss. Därefter gick vi till lgh vi skulle bo i över natten och lämnade av lite grejer, fin lgh och fräsch. Perfekt mitt i smeten och nära till både stan och strand. Vi gick ner sedan till en pub och träffade vänner till jan och sussi och tog en öl där. Mycket trevliga.
Därefter skulle vi lämna Jan och Jörgen och jag och Sussi tog oss en shoppingrunda på stan men innan det visade Jan och Sussi var de skulle gifta sig. Jättefint ställe och mysigt. Sedan delade vi på oss och Sussi tog mig till skoaffären vilket hon typ inte skulle gjort eller…för Jag hittade direkt skor jag ville shoppa där så det blev 1 par till Sussi (hon hade handlat 2 par innan) och jag köpte 3 par där, det var så billigt så det nästan är pinsamt att handla skor i Sverige.
Mina 3 par kostade inte mer än 82 euro = cirka 650 kr totalt och det är billigt för så fina pumps.
 
 
 
 
 
 


Därefter tog vi en runda till leksaksaffär då Sussi skulle handla present till brorsdottern sin. Gud vad grejer de har i alla möjliga stilar, prioncessgrejer, Hellp Kitty mm.
 


Vi avslutade vår runda och gick faktiskt mest i skoaffärer:-)

Vi möttes upp och gick ytterligare en runda och hittade en klädaffär med så läckra klänningar och ja givetvis skor där med. Jan hade sett en snygg svart klänning med nitar där och sa den hade passat dig Boel..och Boel provar och den sitter som en smäck. Hittade även svarta skor i krokodil mönster och trodde de kostar 44 euro men icke, det var halva priset och Sussi köpte röda och jag svarta..så snygga och även passande till min klänning med.

Därefter promenerade vi till Jans föräldrar och hälsade på, så trevliga och mycket välkomnade. Vad roligt att äntligen få träffa dem. Det blev lite dricka och massa prat. Mycket trevligt var det.

Efter en stund så valde vi att taxi tillbaka till stan och sedan på kvällen skulle vi mötas upp på Panos restaurang för en god middag med Jans föräldrar.  Mycket trevlig personal och framförallt god mat. Jag tog kyckling med ris och Jörgen tog kött. Vi blev bjudna på sallad och god dricka. Calypso var grymt gott, tänk att ja inte testat det förr.

Efter middagen gick vi bort till Meeting och där träffade vi ytterligare ett par som tog en drink tillsammans med. Kvällen till gick till ända och vi gick hemåt vid 12 tiden efter lång dag. Somnade gott och vaknade till en underbar ny morgon

| |
Upp