Fredag

Och just i dag har man varit ledig. Ska i dag på begravning och det är ju inte direkt världens roligaste måste jag erkänna. Min pappa har gått bort och det är väldigt tråkigt trots att jag inte har växt upp med honom men jag är ändå hans dotter och efter allt detta har jag nu helt plötsligt fått "nya" halvsyskon. På det sättet ska det bli spännande att få träffa vilket ska ske i dag. Helt otroligt att man kan vara så lika, det är rätt skrämmande att se. Så nu har jag syskon boende lite överallt i Sverige. Det var i alla fall en fin begravning och vi ville inte ha den allt för sorglig. Prästen hade gjort ett fint tal och det var fin musik. Musik det var vad min pappa älskade och han älskade även att måla tavlor  kanske där jag har min konstnärliga talang ändå i bakgrunden nu när jag själv utbildat mig till makeup artist - vem vet? Men i alla fall så var han min pappa och jag vet innerst inne att han älskade mig. Tårarna rann i alla fall och det var jobbigt, för vem har sagt att begravningar ska vara enkla? Nu får du sova i ro i alla fall och du vet att jag älskade dig med.

Efter begravningen hade vi en liten samling så vi syskon fick träffas, och framförallt "knyta" banden" - det var mycket givande att få höra olika berättelser från var och en. Efter samlingen skulle vi åka till pappas lägenhet och kolla igenom lite grejer och vi fann en hel del, både teckningar, tavlor och massa minnen i fotoalbum. Vem vet kanske det döljer sig annat som man inte fått veta.

Dessutom hade pappa 2 katter som vi har haft ett helsike med, vad gör man när man inte kan ta hand om dem själv? Avlivar dem? Vad har man för val när alla katthem är proppfulla? Ja det är inte det lättaste, vi trodde vi hade en som kunde ta hand om dem så vi skulle lämna dem på vägen hem men icke, för när vi kom dit med katterna visste inte hennes sambo om det hela och sa att han skulle min skäl och dar slänga ut dem under natten och då sa jag att då tar jag hellre hem dem, för släppa ut dem bara så där det vägrar jag. Så nu har vi 2 katter, en spräcklig hona på 5 år och en kolsvart kastrerad hane på drygt 3 år, så är du villig, intresserad att ta hand om dem, tveka inte att höra av dig till oss.

Vill någon ta hand om oss?


Allmänt | |
Upp